Friday, March 18, 2011

jatuh parit . jatuh kerusi .

aduyaii~ asal ade je cuti sekolah . mesti aku dapat buat satu kenangan pahit . yang cuti bulan 12 ari tu . aku jatuh dekat tangga billion . cuti kali ni bukan 1 kenangan pahit je yang aku buat tapi 2 kenangan pahit dalam satu hari . bile aku ingat-ingat balik kejadian tu . memang aku rase nak gelak guling-guling aje . sumpahh lawak *bagi aku je lahh . bagi korang aku tak tahu .

semalam hari khamis . tarikh nye 17 mac 2011 . bermula lahh sebuah *dua buah cerita . . .

semalam petang aku ikut mak cik aku balik kampung dia dekat banting *sabak bernam bukan klang okehh . pergi sane tu plan nak mancing dengan main bola . lepas dah main bola tu . ofcos lahh penat kann. lagi2 main dengan budak kecik . kene buli aje depa tu . memang letih gile . lepas dah main bola tu pergi mancing pulakk . bajet terror la depan pakcik kecik comey lote aku tu . dorang aja cucuk umpan . aku humban lahh tali pancing tu ke dasar laut *ehh , bukan . dasar parit aje . dah humban berkali-kali umpan tu . umpan je hilang ikan nye tak dapat . memang mengecewakan . uhh~ sedih + tragis . dengan kesabaran seorang pemancing yang tersangat lah hebat tak terror . aku pun mancing lagi . tapi tak dapat jugakk . aku suruh la pakcik  comey lote aku tu pasang umpan . aku tak berani . geli dengan cengkerik hidup . depa berani . aku takk . tengah-tengah dia pasang umpan tu . tah macam mane aku boleh tergelincir pulak . nah . hambik kau masuk paritt . mule2 tu jatuh sikit je . menggelongsor macam dekat taman permainan lahh aku . time nak bangun tu . aku jatuh lagi . aduyaii~ nasib baik ade kayu . kalau tak mandi parit lahh aku semalam . calar-balar kaki aku . berdarah-darah . huh~ kene gelak saje dengan pakcik comey lote aku tuu . seluar cheetah aku koyak . damn~ kaki aku bau parit semalam . menyeksa jiwa batin hidung aku .


malam nye pulakk . aku pergi makan dekat kedai makan dekat sungai besar *berapa banyak dekat daa , lepas makan mestilah kene bayar kann . aku pun pergilah kaunter pembayaran dengan ayie . *dia uhh macam kakak sedara aku lahh . lepas dah bayar tu . balik dekat meja makan kiteorang . tunggu makanan yang dibungkus . time aku nak duduk tu . ayie pergi alih kan kerusi . tak sempat aku nak berdiri balik . aku dah jatuh . siap bersila lagi atas tar tu . aduyaii~ memang malu gile . orang ramai yang ade kat kedaai tu . sume dah gelak-gelak . aku terus masuk kereta . sumpah maluu ~



cuti sekolah yang memberi kenangan manis pahit . . .


2 comments:

Ct Aja said...

ala cian.... nasib tak baik hari 2...heheee... sbr ekk....moga cepat sembuh kaki 2...

anis said...

malang tak berbau lahh kte kann . kaki dah elok pun . tengs ~