Wednesday, September 7, 2011

Meh kita tengok , senang ke tak ?

"Aku terima nikahnya dengan si dia binti si ayah dia dengan mas kahwinnya RM..."

Bunyi macam senang kacang gila mak lodeh siap boleh makan nasi impit cicah kuah kacang kan ? Tapi erti sebenar dia..

"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu bapanya, apa sahaja dosa yang dia buat, dari dedahnya aurat hingga tinggalnya solat,aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung, dan aku tanggung dosa bakal anak-anakku. Kalau tidak dididik, maka aku fasik, dayus dan aku rela masuk dan malaikat Zabaniyyah melibas aku hingga pecah badan aku.."


Haaaa ? Tu lah erti sebenarnya. Berat jugak ehh kalau nak kahwin dengan anak orang ni. Sebelum ni aku tak pernah tahu pon pasal natang ni. Aku terbaca dari blog yaya. Terus aku mintak izin dia nak copy natang ni. Thanks yaya.

No comments: