Monday, December 17, 2012

Menghargai.

Assalamualaikum w.b.t ('',)

Apa yang kau faham dengan menghargai?

Entri kali ini soal menghargai. Susah rasanya bila orang tak menghargai apa yang kita buat. Sakit rasanya bila orang tak pandang pon dengan apa yang kita buat. Aku sakit hati. Rasa nak mengungkit je apa yang aku dah buat tapi aku fikir mengungkit tu tak baik. Tak apa. Aku diam. Diam konon tak nak ada yang sakit hati tapi kalau asyik dah kena perli je siapa tahan woi? Aku bukan nak mengungkit aku cuma nak kau ingat balik apa yang aku dah buat dekat kau.

Cuba kau ingat balik, setiap kali kau nak sesuatu kau minta dekat siapa? Kau minta tolong dekat siapa? Memang kadang kadang tu bukan guna duit aku tapi kau cakap dekat siapa. Kau order dekat siapa. Kalau bukan aku siapa lagi woi. Ingat la sikit. Jangan fikir kau dah habis sekolah kau dah besar sangat. Kau boleh go die kalau kau rasa macamtu.

Buka lagi memori ingatan kau tu. Kau nak top up kau minta je. Kau ingat siapa yang buat kalau bukan aku. Kau nak barang asrama kau order je yang ambil order tu siapa. Yang pergi 99 speedmart tu siapa kalau bukan aku. Jangan lupa diri. Ingat orang yang dekat rumah ni. Kau tu duduk asrama dua tahun apa kau tahu.

Kalau bukan sebab aku kau tak akan pergi la jalan jalan dengan dorang tu semua. Kau duduk rumah je. Untung Cik Piah ingat kau la. Untung juga aku nak ajak kau sekali.

Hidup jangan nak berlagak baik sangat la. Hidup jangan nak fikir bagus je. Ingat la apa yang orang dah buat dekat kita. Jangan lupa diri. Apa yang orang dah buat dekat kita jangan lupa. Ingat la. Jangan suka suka nak maki maki orang tu. Just appreciate orang tu.

Ke-tidak-puasan hati itu masih ada.

No comments: