Thursday, March 28, 2013

Berubah.

Assalamualaikum w.b.t ('',)

Meet me again. AnisMs in daaa house. *clap clap*

Semenjak dua menjak ni ramai orang cakap dekat aku "Kau dah lain Anis. Tak macam dulu." "Kau dah lain sangat" "Kau tak macam Anis yang dulu" Hmm. Okay okay --'

What is wrong with me? Serious talk. Aku rasa aku okay. Okay sangat. Nothing changed. Aku pelik sangat bila orang kata aku dah lain. Aku tanya orang orang tu balik apa yang lain? Dorang yang tanya aku balik aku kenapa? Hmm.

Cikgu cikgu pon. Sampai panggil aku masuk bilik dorang slowtalk dengan aku. Weh, aku tak ada problems la. Serius tak ada. Sometimes cuma jiwa kacau. Itu normal. Aku jiwa kacau bila tak boleh jadi gila. I miss my gila gila moments with Haiqell, Umy Syera, Qila Aziz and so on. Weh korang, bila nak lepak piey? Rindu korang la. Study dekat piey. Jalan kaki. Pergi taman. Laksa. Burger. Fries. Kfc. Last last aku yang selalu keluar duit kan. Tak apa tak apa. Aku belanja. Peh peh peh really miss it.

*mention-ing with Azfar and talk about changed*
He said, people can change.

Waktu pergi library tadi Elly(kawan sekolah rendah) dia kata aku dah lain sangat. "Sekolah rendah dulu kemain ganas sekarang dah lembut pulak aku tengok" Elly said. What is this man? what is this? I'm still the old me. Yang suka jerit jerit. Yang suka kecoh kecoh. Aku gangster tahu tak gangster *pegang kapak* <--- ini poyo!!

Kalau nak cakap pasal aku berubah ni. Aku tak rasa aku berubah pon. Aku still rasa aku tetap Anis Mat Shom yang dulu. Dulu kini selamanya aku tetap sama. Anis stay Anis. Tak kan la Anis nak jadi Neelofa pulak kan. Kelaut tu namanya. Sometimes, I feel not good enough. Nak jadi lagi better dari sebelum ni. Nak jadi yang tak banyak sangat cakap. Banyak sangat cakap pon nanti orang tak suka. Perghhh, sentap la. Nak jadi orang yang kurang mencarut. Lately, banyak sangat mencarut. Geram sikit je marah sikit je ada je harsh words yang keluar. Benda dah biasa buat kan. Lama lama jadi habit. So kena betulkan yang biasa dan biasakan yang betul.

That moment bila Elly kata aku dah lembut berdekah dekah tergolek golek aku ketawa dalam hati. Atok aku sendiri bandingkan aku dengan kakak aku bagai langit dengan bumi. You know my sis la. Jiha lain sangat dengan aku. Yang sama dengan aku cuma dua ; kuat makan dan suka syok sendiri bila ambil gambar. Dia gemuk walaupon hakikatnya berat macam nak sama. Hehehe. Atok selalu cakap "Cuba jadi macam Jiha. Lembut. Gelak tak kuat" Aku *tunduk bawah* *sambung gelak lagi* Aku adalah aku. Mana boleh jadi orang lain tok. Hewhewhew. I'm just being the true AnisMS. Yang tak nak copy paste attitude orang lain. Yang kadang kadang tu nak try jadi polite se-ayu Nora Danish di kota. Eh eh tetiba. Tapi takboleh. Cannot go ah. Aku dengan life aku je. Masuk life orang life aku yang serabut. Kacau bilau jadinya.

Now tengah selsema and batuk. Cough and flu drive me crazy. They're killing me. Erghh --' Hidung tersumbat. Kahak nya lagi. Perghhh sadis la. Batuk dan selsema dah 4 hari baru hari ni ambil ubat. Okay good sangat.

Aku rindu Bob ;'( Kalau cakap dekat dia aku selsema or batuk mesti dia jet jet caring sikit. Even bukan dia yang belikan ubat atau lawat aku ke. At least dia care. Weh, rindu kau la. Jarang gila contact kau sekarang. Cuak kot nak contact kau. Nanti makwe kau serang aku. Nanti dia pandang sleck dekat aku. Hahaha. Tak ada la cuak sebenarnya. Aku cuma tak nak kacau relay korang. Itu je. Kan aku selalu cakap even kita text or call. Senang cerita contact la, aku tak kan lupa kau la. Gila ke nak lupa kau. Lama kot kenal kau. Masuk air. Gila gila. Semua la.

Ber-mention dengan Azfar si budak SBP ni memulihkan semangat aku semula untuk buat homework. Patotnya dari first day holiday lagi aku kena mention dia ni. Heh.

Konklusinya, aku tetap aku. AnisMs forever and ever. Jangan risau. Kalau berubah pon apa salahnya kan. Perubahan yang baik mungkin. Kalau tak baik boleh benam aku dekat lumpur. Okbaiii, sekian.

No comments: