Friday, March 8, 2013

Three in One.

Assalamualaikum w.b.t ('',)

Minggu ni minggu ujian di sam1. Ni dah bermakna dah dua minggu aku di sam1 sejak kepemergian ke sekolah baru(kononnya) boleh puii sekali. Dah tak ada dah yang nak bahan bahan aku. Yess yess yess *lap dahi* Tapi masa ujian apa entah hari tu ada cikgu hairi cakap "eh budak baru boleh menghafal ye?" Cikgu ni, cis cis cis. Sentap ahh dengan cikgu.

Ujian prestasi yang  pertama. Belum dapat result lagi sebenarnya tapi aku dah down. Seriously, down gila. Down tahap paling kritikal dan sadis. Untuk subjek al azhar aku memang hafal memain. Banyak soalan aku tinggal. Kertas jawapan berlubang. Addmath dan prinsip? Potensi untuk gagal sangat tinggi. Tak tahu jawab addmath aku bantai  letak kepala atas meja memang tidur ahh cerita dia. Prinsip? Serius gigih aku buat kunci kira kira tu tapi akhirnya tak sama. Frust tahu tak frust bila tak seimbang ni. Rasa macam nak jerit jap waktu ujian hari tu.

Masa form3 dulu bahasa arab komunikasi subjek favourite aku kot tapi bila naik bahasa arab tinggi ni aku belajar main main je. Cikgu mengajar aku menyembang. Lastnya bila ujian frust manjang. Erghhh, sad life :-/

--------

Sekarang ni tengah kecoh isu Lahad Datu. GEGER !!!!!

Sultan Sulu just wants to add a new chapter in our Sejarah textbook, people.

Serius aku tak faham. Punya la dah lama Sabah tu dah merdeka sekarang timbul isu pulak yang Sultan Sulu nak Sabah. Its totally ridiculous. Didnt make a sense at all. Kesian dekat orang orang kita yang dah terkorban. Kesian dekat keluarga dorang. Kesian kesian kesian. Just kesian. Entah la, aku sendiri tak faham kenapa mesti ada kes kes macam ni. Padahal negara kita ni dah 55 tahun merdeka. Semoga orang orang yang terkorban tu mati syahid. Aminn. Hmm. Just pray k.

-----------

Aku ni tak ada idea sebenarnya tapi tetap nak up satu entri. Haaa, ada satu cerita ni. Petang tadi aku kena kejar dengan anjing. Anjing punya anjing. Anjing gila sawan. Dua ekor kejar seorang. Aku tengah naik basikal. Boleh imagine tak tahap gelabah tu macam mana. Kelam kabut. Rasa nak menjerit kuat kuat tapi suara tenggelam sebab kelam kabut sangat. The most sad part is bila aku terlanggar ampaian rumah orang. Lantak la dengan ampaian tu ada aku kisah. Aku ni tengah menyelamatkan diri dari kena kejar anjing dari terkena anjing dari kena samak di kemudiannya nanti. Tangan aku yang perit kena ampaian tu. Sadis weh sadis. Serius aku benci anjing dari dulu kini dan selamanya. Orang cina taman aku entah apa apa la bela anjing waktu comel kecik je bila dah besar macam serigala buang gitu je. Bersepah anjing dekat taman aku ni. Sengal sakai bongok. I hate dog so much. Orang cina yang bela anjing pon aku benci. Pengotor tahap paling legend. Untung naik mountain bike tadi kira laju gak ahh basikal tu. Kalau naik basikal aku yang biasa tu mahu tersembam aku dekat atas tar tu sebab kena sondol dengan dua ekor anjing gila tu.

Konklusinya, aku benci anjing *pegang sepanduk "Anti Anjing"*


No comments: