Friday, June 7, 2013

Hati.

Assalamualaikum w.b.t ('',)

Don’t expect someone to stay sweet forever because even the sweetest candy has an expiration date.

One quote. Deep meaning. Touched.

Kita tak boleh nak expect yang seseorang tu akan sweet and nice untuk kadar waktu yang panjang atau sampai bila bila. Sedangkan gula gula yang manis pon ada tarikh luput. Kita manusia. Ada hati. Hati setiap manusia tu mungkin sama tempat letaknya tapi isinya lain lain. Hati manusia tak sama. Serius.

Kalau kita ingat dekat seseorang tu belum tentu lagi seseorang tu nak ingat kat kita. Tapi entah la, aku ni kalau tengah ingat dekat member ni kaw kaw punya ingat la boleh bawak mimpi. Kalau kita care dekat seseorang ni belum tentu dia pon care kat kita. Setakat ni aku care dekat someone ni dari jauh. Cukup la tahu dia hidup dan dia okay. Simple as that. Kalau kita sayang dekat seseorang tu belum tentu dan yakin nya dia boleh sayang kita balik. So here, just nak bagi tahu sayang ada had. Tapi aku, aku sayang orang yang sayang aku je. Je okay. Je.

Apa kena mengena hati dengan semua ni? Bagi aku hati adalah organ yang penting untuk kita kisah dengan semua benda. Kalau kau tak ada hati tak ada nya kau nak concern dengan surrounding. Lagi kau buat derkk kot ada. 

Hati hati dengan hati yang tidak berhati kerana hati yang tidak berhati akan menyakitkan hati yang tidak berhati hati.


No comments: