Saturday, August 3, 2013

Ada Cerita Sikit Ni --'

Assalamualaikum w.b.t ('',)

Cuti  sekolah dan cuti raya baru bermula. Yeaaayyyyy *dancing*

Bilamana ada tittle cuti automatik dapat 'buah tangan' yang sangat best dari cikgu. Sumpah best. Gila best. Sebab dah nak raya kan so aku syak cikgu bagi 'kuih raya' dan extra 'duit raya'. Bunyi cam seronok je. Padahal errr --' Aku balik ni bawak buku berkilo dengan harapan homework semua siap dengan jayanya. Folio akaun? Ini macam complicated je. Takpe takpe. Buat dengan penuh ketekunan dan kesabaran. InsyaAllah boleh.

Last week masa jenjalan dengan mama aku ternampak telekung warna warna yang plain tu. Material lycra. Bagi aku cantik kot sebab kain dia lembut. Kira comfort la kan. Aku teringin kot so aku pasang niat 'i must have this'. Mesti k mesti. Aku cakap dengan mama ''next week tau ma, nak yang ni warna soft pink". Jap jap, soft pink? Erkkkk --' Aku pon tak tahu asal aku mintak warna tu. Wakakakakaka. Untuk nampak lebih feminin haruslah kot pakai pink pink. Gitu. Arghhhh kemain la aku ni. Semua ni  poyo je. Puiiiih.

Balik dari asrama semalam sampai tengah hari. Aku balik dengan makcik aku macam biasa la. Lepas dah  masuk rumah tu letak barang apa semua aku ternampak baju raya adik adik aku dah siap. Okayyyyy. Tetiba terasa baju aku macam tak masuk  tema je dengan dorang ni. Argghhhh stress kejap --' Aku pergi dekat mama pastu nampak macam dia capai something sambil tu dia cakap gini "Nis, tengok ni mama beli apa" and I was like 'Maaaaa, dah beli telekung tu? Bila mama beli? Kat mana mama beli?' And so many questions. Actually gua terharu siot. Mama bought the soft pink colour. Hekhekhek. Aku tanya mama "Ma,ni kira hadiah hari jadi eh?" Then mama angguk. Hohohoho. The best birthday gift ever la from mama. Ni yang sayang lebih ni. Kalau mama tak beli pon aku sayang mama jugak lerr.

Tetiba aku fenfeeling sentimental jap. Nak raya ni mende yang aku nak dapat je. Tetiba aku rasa pehal aku demand sangat ni. Bilamana dah jadi gini perasaan nak membalas jasa dan budi haruslah dapat result yang bagus untuk SMA ni. Hmmmm. Pray for me guys.

Last, selamat cuti sekolah seminggu dan selamat cuti raya. Sila la menjamu homework dengan bersungguh sungguh.

Love, anisMS 

No comments: