Wednesday, February 12, 2014

Kerenah orang.

Assalamualaikum w.b.t ('',)

Baru lepas karangan bm dan karangan bi. Huh. Have a break.

"jangan salahkan orang lain sebab dia ada buat salah masa dulu dulu, salahkan diri sendiri sebab diri tu sibuk nak cari salah orang."

Ayat sendiri. Pehh. Rasa terer gak kengkadang bila buat ayat acah acah dramatis sikit ni. Tak bajet nak buat entri panjang sebab banyak lagi kerja yang perlu dibuat.

First of all, aku nak cakap aku bukan budak yang baik sangat. Bila aku cakap something pastu ada orang pertikai pedih gak aaaa tapi aku selalu bisik kat diri sendiri "cakap benda baik untuk diri sendiri jugak, bukan nak mengkhinzir buta." Okay, senyum balik.

Bila kita sibuk nak cari salah orang tu cuba tanya diri balik kenapa kita sibuk sangat dengan hal orang sedangkan hal diri sendiri tak terjaga pon. Menyibuk tak sudah. Dah ngape kau? Dan aku pegang ni "orang yang sibuk bercerita pasal aku, kehidupan aku jauh lebih seronok dan rare dari kehidupan dia. Sebab tu dia sibuk sibuk becerita pasal aku."

Aku berada dalam fasa di mana orang yang paling dekat dengan aku. Yang dah lama satu kepala dengan aku. Yang dah berjuta trillion million menapak ke sana ke mari. Yang aku sayang. Buat hal. Yang mana dia menyakitkan hati kawan yang lagi satu. Weh, selalu sembang ukhuwah kan? Mana weh mana? Tolong jgn cemarkan ukhuwah kita semua dengan benda yang tak masuk akal langsung. Kita dah besar. Grow up my dear.

Perut tolong terus kuat untuk aku yang nak maintain kurus ni. Sekarang ni suka sangat makan. Kbaiii.

No comments: