Friday, June 13, 2014

Rasa aku

Bismillahirrahmanirrahim.

Almost six month. About five months to go and school is over.

Ya Allah. rasa tak istiqamah sangat dengan amanah yang diberikan.

Tongkat dagu.

Ingat balik masa NKI negeri tahun lepas. They teach me a lot and now aku buat macam aku tak pernah tahu apa apa untuk kepimpinan. Rasa diri tak bermotivasi sangat. Rasa diri ni useless and nothing. Dan tak ada satu apa pon yang aku boleh buat untuk amanah yang telah diberikan ni. Rasa diri ini tak layak. Sejak awal lagi bila nama naik untuk ini aku dah nangis dalam hati. Weh, berat weh.

That moment bila rasa anak buah sendiri tak buat kerja the worst feeling ever. Satu organisasi tapi tak cuba membantu. That moment bila rasa anak buah sendiri yang buat silap. How can it be? Maybe aku jugak ada khilaf. Ya Allah. Nak tegur orang ni tapi diri sendiri?

Tenung lantai.

That moment bila nampak tudung budak budak sekolah pendek. Jeling je mampu. That moment nampak seluar kecik kecik. Jeling lagi. That moment nampak adik adik yang sepatutnya polite and should respect the others buat kacau. Mengeluh dalam hati.

Aku ni buat apa? Buat derk je?

Main dengan jari. Aku ni dah lama sangat diam.

Baru enam bulan. Rasa dalam tu sakit. Aku tahu orang tak suka aku. Siapa yang suka pagi pagi lagi dah buat bising. Marah marah orang. Aku pernah cakap/tegur orang pakai nada yang bersahaja sangat. TAK ADA SESIAPA YANG ENDAH KAN. AKU KENA IGNORE. YOU KNOW WHAT MY FEELINGS THAT TIME? Aku nak cakap elok elok. Aku tahu orang tak suka kalau marah marah. Bila aku cakap elok elok tak ada siapa nak dengar. And last, aku tak pakai pon nada yang sedap didengar.

Kau tahu tak apa perasaan aku bila pagi lagi dah marah orang tegur orang dan jegil jegil mata. Sebersalah sangat sebenarnya dekat orang orang tu. Aku tahu tegur patutnya dengan berhemah dan jangan tinggikan suara. Part ni memang aku fail. Sangat. Awal pagi aku dah marah satu hari rasa tak best sebab pagi lagi mood dah spoil. THE WORST FEELING EVER!!!

Kau cuma tahu nama aku, bukan cerita aku.
Kau cuma nampak muka aku, bukan hati aku.
Kau cuma nampak senyum aku, bukan penat aku.
Kau tidak tahu apa yang lebih aku tahu.

Aku tak mengeluh cuma kecewa. Kecewa dengan diri sendiri sebab tak istiqomah.

Kawan kawan NKI tolong respond post aku. Need some advise please.

1 comment:

Amirul Syafiq Putera Muslimin said...

Umpama kata Ustaz Hussin Mokhtar, kalau tanpa sokongan, sesuatu perkara itu tidak akan berhasil. Kalau diri sendiri yang mangat, tapi kawan-kawan lain tahi ayam je hangat, tak guna juga. Berusahalah untuk memperbetulkan rakan-rakan sekepimpinan barulah objektif untuk mentransformasikan perubahan bawahan itu berjaya. Bulat air kerana pembwntung, bulat manusia kerana muafakat. Adakah nilai kemuafakatan itu ada atau sudah muak untuk berpakat? Renungkan.