Tuesday, April 7, 2015

Tak selesa sebenarnya

Ada satu masa life aku macam lain. Aku macam dah tak bebas. Aku macam kena gam untuk ini. Kena stick untuk orang ni. Kena ikut tu. Kena ikut ni. Aku pernah benci keadaan ni. Sigh.

Sampaikan aku tak sempat nak buat keputusan untuk diri aku sendiri. Orang lain lebih tahu keputusannya disebabkan orang lain punya keputusan. Aku tersepit. Most of all these shit, aku cuma nak jaga hati orang.

Kadang rasa terkongkong. Tak mampu nak lawan. Diam. Hadap je aaa. Dalam masa yang sama aku bosan. Bila aku bosan benda yang aku buat aku tak fun. Aku akan buat perangai. Senyap. Halusinasi aku. Khayalan aku. Imaginasi aku. Orang sebelah aku buat buat tak nampak. Yang jauh apa tah lagi.

Sampai hari ini aku tak tahu nak letak yg sepatutnya dekat mana? Sebab aku sendiri keliru. Terlalu nak jaga hati orang aku tak jujur dengan diri aku sendiri. Sampai ada yg salah sangka. At the end aku jugak yg dapat salah sbb tak pernah hargai yg lain.

Lepasni aku rasa aku patut rasa semua dengan nilai yang sama. Jangan ada lagi yg buat aku rasa tersepit konon nak jaga hati orang lain akhirnya aku tak happy.

Rasa mcm bodoh tapi entah. I miss my old life. My old surroundings.

No comments: